Hold dig sund hen over vinteren

Vinteren er efterhånden ved at få et godt tag i os. Det betyder kortere dage og lavere temperaturer, hvilket kan påvirke os i flere aspekter. Perioden byder på lidt flere snotnæser og ømme halse end normalt, ligesom overskuddet og energien typisk er mindre. Her får du gode råd til, hvordan du kan pleje både din fysiske og mentale sundhed i de mørke og kolde vintermåneder.

Gå udenfor

Først og fremmest er det vigtigt at gå udenfor – også selvom det er koldt. Dagslys giver os D-vitamin, som vores krop har brug for, og vi bliver også gladere af at være udenfor. Undersøgelser viser, at personer, der bruger to timer i dagslys hver dag, har 40 procent lavere risiko for at blive triste og deprimerede.

Regelmæssig motion og sund kost

Når vi dyrker motion, styrker vi både vores fysiske og mentale helbred. Motion forebygger en række sygdomme, herunder hjertesygdomme og livstilssygdomme. Regelmæssig motion reducerer også sandsynligheden for psykisk forfald og depression. Så forsøg at holde fast i motionsvanerne, selvom det er koldt og mørkt udenfor. Ud over frisk luft og motion spiller kosten også en væsentlig rolle for vores sundhed. Spis dig sund med en varieret og vitaminrig kost, der kan booste dit energiniveau, så du er frisk dagen igennem.

Husk at slappe af

Sidst, men absolut ikke mindst, er det vigtigt at give sig selv lov til at slappe helt af i ny og næ. Tag en weekend ud af kalenderen og hold en pause fra den travle hverdag med et afslappende weekendophold på et hotel. Her kan du sammen med en du holder af trække stikket og lade batterierne op. Nyd den skønne natur og en dejlig middag med en god flaske vin. De ansatte står klar til at servicere jer, mens I bare kan læne jer tilbage og nyde hinandens selskab. I vender med garanti friske og veludhvilede tilbage til hverdagen.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *